Acil Durumlarda Kullanılabilecek Uygulamalar Nelerdir ?

Acil Durumlarda Kullanılabilecek Uygulamalar Nelerdir ?

Deprem ve benzeri acil durumlar tüm dünyanın üzüntüyle kabullendiği gerçeklerdir. Hiç kimse böylesi üzücü durumlarla karşılaşmak istemez, fakat bunlara engel olmak mümkün değildir. İnsanlara düşen görev böylesi acil durumlarda yaşanabilecek olumsuz sonuçları minimuma indirmek adına tedbirler almaktır.
Hayatın her alanında tedbirli davranmak, yaşanabilecek olumsuzlukları minimuma indirme noktasında pay sahibi olmaktadır. En sık yaşanan ve yarattığı etki en üst düzeye ulaşabilen acil durum deprem olarak tanımlanabilmektedir. Böylesi zor bir durumla karşılaşıldığında başvurulması gereken bazı yöntemler bulunmaktadır. Deprem öncesinde alınan tedbirlerin yanı sıra deprem esnasında ve sonrasında uygulanması gereken adımlar da bulunmaktadır. Bunların içerisinde en önemlisi iletişim noktasında gerçekleşmektedir. Yaşanan afet sonucunda enkaz altında kalan olsun, enkaz dışında kalan olsun insanların yetkililerle en sağlıklı iletişimi gerçekleştirmesi gerekmektedir. Bu sebeple acil durumlarda kullanılabilecek uygulamalar nelerdir konusu büyük önem kazanmaktadır.

Acil Durumlarda Kullanılabilecek Uygulamalar Nelerdir?

Olası acil durumlar için kullanılabilecek uygulamalar birçok kişi tarafından göz ardı edilmektedir. Nasılsa benim başıma gelmez düşüncesi ile bu uygulamalardan uzak durmak kesinlikle yanlış bir davranıştır. Kimsenin başına gelmesin temennisini ön plana çıkartarak bu uygulamaların her ihtimale karşı kullanılması gerektiğini ifade etmek gerekir. Çünkü olası acil durumlarda en başarılı iletişim araçları bunlar olacaktır.
Mutlaka bilinmesi ve daha önceden kullanılarak test edilmesi gereken bazı acil durum uygulamaları şunlardır:

  • Güvendeyim Uygulaması
    Uygulama AKUT tarafından üretilmiş bir uygulamadır. Acil durum anları olarak bilinen deprem, sel, çığ, heyelan, fırtına, yangın gibi durumlarda iletişim için kullanılmaktadır. Temel görevi, yaşanan acil durum sonrasında güvende olduğunuzu sevdikleriniz ile paylaşmaktır. Uygulama üzerinden gerçekleştirilen bu iletişim yöntemi, afet sonrasında yaşanan kullanımlar nedeniyle baz istasyonlarının yoğunluk yaşamasına engel olmaktadır.
  • 112 Acil Yardım Butonu Uygulaması
    Uygulama Sağlık Bakanlığı tarafından üretilmiş bir uygulamadır. Acil durum olarak nitelendirilebilecek olaylar sonrasında yardım çağırmaya yaramaktadır. Bulunduğunuz konum hakkında bilgi sahibi olmamanız ya da yaşanan olay sonrasında konuşma güçlüğü çekmeniz gibi durumlarda otomatik olarak konum göndererek 112 Acil Yardım ekiplerini bilgilendirmektedir. Bu sayede ekiplerin ilgili konuma en kısa süre içerisinde ulaşması mümkün olmaktadır.
  • Red Panic Button Uygulaması
    Uygulama yabancı kaynaklı bir uygulamadır. Fakat acil durumlarda oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Panik butonu olarak bilinen uygulama, yaşanan acil durum esnasında belirlenen bir kişinin haberdar edilmesini sağlamaktadır. Ekranda bulunan kırmızı butona basıldığı takdirde, anlık olarak bulunulan konum belirlenmiş olan kişiye SMS olarak gönderilir ve yardım beklenir.
  • Bridgefy Uygulaması
    Uygulama acil durumlarda kullanılabilecek önemli bir alternatif yöntemdir. Birçok uygulama ve iletişim biçimi şebeke sinyali gerektirirken, bu yöntem bluetooth sinyalini kullanarak çalışmaktadır. Bu sayede acil durumdan dolayı yaşanabilecek sinyal kesintilerinden etkilenilmemektedir. Bluetooth sinyali yardımıyla yaklaşık 100 metre mesafede bulunan kişiler ile bağlantı gerçekleştirilebilmektedir. Bluetooth teknolojisi üzerinden iletişim sağladığı için bağlantı kurulacak kişilerin de aynı uygulamayı kullanıyor olması gerekmektedir. İletişim uygulama aracılığıyla gerçekleşebilmektedir.
  • KADES uygulaması
    Kades Uygulaması Türkiye’de artan kadın istismarı ve kadına şiddet olaylarını önlemek amacıyla İç İşleri Bakanlığı tarafından geliştirilmiş bir uygulamadır. Kades uygulaması nasıl indirilir? sorusunu merak ediyorsanız cep telefonlarınızın markasına göre marketinden indirilebilir, indirdikten sonra tc kimlik numaranızı uygulamaya girip EGM den gelen onay kodu ile uygulamanızı aktif edebilirsiniz. Olası bir şiddet yada yardıma ihtiyacınız olduğu bir anda tek bir tuşa dokunarak polis imdat hattına çağrı ve konum bilginizi gönderebilirsiniz, polis ekipleri çok kısa sürede yanınıza gelecektir.

Belirtilen uygulamalar içerisinde öncelikli olarak tavsiye edilenler devlet kurumları ile bağlantılı olması sebebiyle Güvendeyim ve 112 Acil Yardım Butonu ve KADES uygulamalarıdır. Bu uygulamalar, yaşanan acil durum sebebiyle sahada çalışan ekiplerle iletişim kurmak açısından daha kolay ve başarılı yöntemler olacaktır. Sevdiklerinizin yaşanabilecek her türlü olumsuz duruma karşı en az hasarı alması için belirtilen uygulamalardan en az bir tanesini kullanmasını sağlayınız.



Bunlarda ilginizi çekebilir



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*