Enstitü Sosyal tanıttı: İlkokul Düşünme Becerileri projesi pilot uygulamaya hazırlanıyor

Enstitü Sosyal'in Üsküdar merkezinde tanıtılan İlkokul Düşünme Becerileri projesi, 30 öğrencinin uygulamalı deneyimi ve pilotlama planlarıyla yürütülüyor.

Yayın Tarihi: 30.10.2025 19:51
Güncelleme Tarihi: 30.10.2025 19:51

Enstitü Sosyal tanıttı: İlkokul Düşünme Becerileri projesi pilot uygulamaya hazırlanıyor

Enstitü Sosyal tanıttı: İlkokul Düşünme Becerileri projesi pilot uygulamaya hazırlanıyor

Tanıtım etkinliği

Enstitü Sosyal tarafından geliştirilen İlkokul Düşünme Becerileri projesinin tanıtımı, kurumun Üsküdar'daki merkezinde gerçekleştirildi. Tanıtım programında 30 öğrenci uygulamalı etkinlik istasyonlarında proje materyallerini deneyimledi ve uygulama süreçleri katılımcılar tarafından test edildi.

Projenin hedefi ve yaklaşımı

Enstitü Sosyal Genel Koordinatörü Dr. İpek Coşkun Armağan, projeyi yalnızca bir kitap olmaktan öteye taşıyan bir metodoloji teklifi olarak tanımladı. Armağan, projenin temel amacının çocukların doğru düşünme becerilerini geliştirmek olduğunu belirterek, çocukların anlamsal bağlar kurmakta zorlandığını ve bunun eğitimsel alanlarda etkili olduğunu vurguladı.

Armağan ayrıca çalışmanın disiplinlerarası olduğunu, felsefeciler ve davranış bilimcilerinin de katkılarıyla geliştirildiğini, dijital teknolojiler ve ekran kullanımının yarattığı zorluklara karşı düşünmeyi öğretme yönünde güçlü bir adım atıldığını ifade etti. Armağan, projenin eğitimdeki uygulama ihtiyacına dikkat çekerek bunun ilkokullarda fayda sağlayacağını söyledi.

Materyaller ve hedef kitle

Prof. Dr. Ayhan Çitil (İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi) ise materyallerin sadece teknik konuları içermediğini, kavrama, anlama, açıklama, karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerileri kapsadığını belirtti. Çitil, daha önce Milli Eğitim Bakanlığı ile 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan düşünme eğitimi deneyimine atıfta bulunarak, ilkokul 4. sınıf öğrencileri için hazırlanan kitapların her düzeyden öğrencinin ilgisini çekecek şekilde tasarlandığını söyledi.

Uygulama, pilotlama ve sonraki adımlar

Dr. Armağan, yapılan uygulamalardan olumlu geri bildirimler alındığını ve projenin bu dönem büyük pilotlamaya geçeceğini açıkladı. Pilot uygulamalar tamamlandıktan sonra toplanacak geri bildirimlere göre düzenlemeler yapılacak ve çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na genel kullanıma sunulmak üzere iletilecek şekilde planlanıyor.

Tanıtım programı, proje materyalleri ve uygulama süreçlerinin deneyimlenmesi, soru-cevap ve değerlendirme oturumu ile sona erdi. Projenin ilerleyen aşamalarına ilişkin duyurular Enstitü Sosyal'in web sitesi üzerinden paylaşılacak.

Enstitü Sosyal tarafından geliştirilen "İlkokul Düşünme Becerileri" projesinin tanıtımı...

Enstitü Sosyal tarafından geliştirilen "İlkokul Düşünme Becerileri" projesinin tanıtımı gerçekleştirildi. Enstitü Sosyal'in Üsküdar'daki merkezinde gerçekleştirilen tanıtım programına katılan İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi'nden Prof. Dr. Ayhan Çitil, AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı