Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Bir daha ağzınıza bile sürmeyeceksiniz! Şekeri yükseltip diyabete davetiye çıkarıyor

Mutfağınızda bol miktarda tükettiğiniz, zararsız gibi görünen ama vücudunuzun sağlığını doğrudan tehdit eden besinler vardır. İnsanların denemekten büyük keyif aldığı bu besinler, tansiyonu ve kan şekerini yükselterek organlara zarar vermektedir. Bu besinler her zaman uzmanlar tarafından tüketilmemesi gerekli olan besinler listesinde yer alır ve resmi olarak zehirli kabul edilir. İşte sağlıklı bir yaşam için uzak durulması gereken besinler listesi..

Yayın Tarihi: 11.06.2024 09:37
Güncelleme Tarihi: 11.06.2024 09:37

Bir daha ağzınıza bile sürmeyeceksiniz! Şekeri yükseltip diyabete davetiye çıkarıyor

Vücut sağlığınızı korumak ve uzun bir yaşam sürmek için sağlıklı ve dengeli beslenmeniz gerekir. Ancak mutfaklarımızda bol miktarda bulunan, süpermarket ve marketlerde gördüğümüzde hemen almaya yöneldiğimiz bazı besinler, organ sağlığımıza tam anlamıyla zarar verebiliyor. Bu besinler zararlı etkileri nedeniyle kan basıncını ve kan şekerini yükseltir. İşte yüksek tansiyona ve yüksek kan şekerine neden olabilecek bazı yiyecekler.

Tuzlu ve işlenmiş besinler: Çok fazla tuz kan basıncını artırabilir.

Şekerli içecekler: Genellikle yüksek şeker ve kalori içerirler, bu da kan basıncını artırabilir.

Yağlı ve kızarmış besinler: Bu yiyecekler kan basıncını artırabilen trans yağlar ve doymuş yağlar içerir.

Kafein içeren içecekler: Kafein bazı kişilerde kan basıncını geçici olarak artırabilir.

Alkol: Aşırı alkol alımı yüksek tansiyona neden olabilir.

Şekeri yükseltip diyabete davetiye çıkarıyor

Tatlı yiyecekler: Tatlı yiyecek ve içecekler kan şekerinin hızla yükselmesine neden olabilir.

Beyaz undan elde edilen işlenmiş karbonhidratlar: Beyaz ekmek ve beyaz pirinç gibi bazı işlenmiş karbonhidratlar kan şekeri düzeylerini yükseltebilir.

Şeker ilaveli meyve suları: Doğal yapılan meyve sularındaki şeker içeriği kan şekeri seviyesini yükseltebilir.

İşlem görmüş gıdalar: Hazır gıdalar ve fast food gibi bazı işlenmiş gıdalar genellikle büyük miktarda şeker ile işlenmiş karbonhidrat içerir.

Şekerli atıştırmalıklar: Kurabiye, kek ve tatlı gibi şekerli atıştırmalıklar kan şekeri seviyesini yükseltebilir.

Yüksek tansiyonunuz veya yüksek kan şekeriniz varsa işlenmiş gıdalardan uzak durarak, şekeri ve tuzu düşük gıdaları seçerek ve dengeli beslenme için taze meyve, sebze, tam tahıllar ve sağlıklı yağlar tüketerek sağlığınızı iyileştirmeye çalışın.