Ankara ile İstanbul arasındaki ulaşımın daha da hızlanması için başlatılan süper hızlı tren projesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu tarafından detaylı bir şekilde açıklandı. Bakan, projenin tamamlanmasıyla Ankara ile İstanbul arasındaki mesafenin sadece 85 dakikada alınabileceğini duyurdu.
Projenin Türkiye Yüzyılı'na damga vuracak önemli bir çalışma olduğunu vurgulayan Uraloğlu, toplamda 344 kilometrelik bir hat üzerinde gerçekleşeceğini belirtti. Ayrıca, projenin yapımına ilişkin tarihle ilgili bilgiler de paylaşıldı.
Ancak, sadece iç hatlarla sınırlı kalmayan Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin Orta Koridor'u güçlendirmeye yönelik çabalarını da aktardı. Bu kapsamda, Gürcistan, Azerbaycan ve Orta Asya üzerinden Çin'e kadar uzanan ticaret yolu olan Orta Koridor'un güçlendirilmesi için çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Zengezur Koridoru üzerinden yapılan açıklamalarda, bu projenin doğu-batı güzergahında Türkiye için stratejik bir öneme sahip olduğunu belirten Uraloğlu, Azerbaycan ile yoğun bir işbirliği içinde olduklarını ve bu koridorun kapasitesini artırmaya yönelik çalışmaların devam ettiğini söyledi. Bakan, projenin kritik kesiminin Ermenistan topraklarında olduğunu açıkladı ancak Ermenistan'ın bu koridordan olumlu bir şekilde faydalanabileceğini ifade etti.
Ayrıca, Bakan Uraloğlu, bu projenin Türkiye'nin doğrudan Türk cumhuriyetlerine bağlantı sağlayacağını ve Orta Koridor'un kapasitesini artıracağını belirtti. Bu noktada, Ermenistan'ın yanı sıra İran'ın da bir alternatif olarak düşünüldüğünü açıkladı.
Son olarak, Bakan Uraloğlu, Orta Koridor'un yanı sıra kuzey-güney koridorlarına da destek verilmesi gerektiğini belirtti. Basra Körfezi'nden gelen ve Fav Limanı üzerinden Türkiye'ye ulaşan Kalkınma Yolu'ndaki çalışmaların da bu çerçevede değerlendirildiğini söyledi. Projelerin sadece ticari bir çıkar için değil, aynı zamanda haberleşme altyapısını geliştirmek ve güvenliği artırmak adına da önemli olduğunu vurgulayan Bakan, bu koridorların ülkeler arasında korunup kollanacağını belirtti. Türkiye'nin doğrudan Türk cumhuriyetlerine bağlantı sağlaması ve Orta Koridor'un kapasitesini artırması, bölgesel işbirliği ve ekonomik entegrasyon açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Ankara ile İstanbul arasında 85 dakikaya düşecek süper hızlı tren projesi, Türkiye'nin ulaşım altyapısını önemli ölçüde geliştirecek bir adım olarak öne çıkıyor. Bu projenin yanı sıra, Orta Koridor'un güçlendirilmesine yönelik çabalar da dikkat çekiyor. Gürcistan, Azerbaycan ve Orta Asya üzerinden Çin'e kadar uzanan ticaret yolu olan Orta Koridor'un geliştirilmesi, Türkiye'nin bölgesel ticaretteki rolünü artırarak stratejik bir konuma gelmesini sağlayabilir.
İran'ın alternatif bir güzergah olarak düşünülmesi ise bölgesel işbirliği açısından çeşitliliğin önemini vurguluyor.
Bu projelerin sadece ekonomik kazançlar için değil, aynı zamanda bölgesel istikrar ve güvenlik için de önem taşıdığı görülüyor. Türkiye'nin bölgesel ticaretin ve ulaşımın merkezi haline gelme çabaları, bölge ülkeleri arasındaki işbirliğini güçlendirme potansiyeli taşıyor.