Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Ankara'da metrobüs dönemi başlıyor

Ankara'ya Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nda heyecan verici gelişmeler yaşanıyor! Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu önemli hat için test sürüşlerine başladı ve beklenen haber geldi: Elektrikli otobüsler devreye girecek! İşte tüm detaylar...

Yayın Tarihi: 13.03.2024 12:49
Güncelleme Tarihi: 13.03.2024 12:49

Ankara'da metrobüs dönemi başlıyor

Ankara'nın ulaşımında çağdaş ve çevreci bir dönemeç! Ankara Büyükşehir Belediyesi, Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nda test sürüşlerine başladı. Başkan Mansur Yavaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla, "Ankara'da metrobüs dönemi için ilk adımı attık. Yenikent-Ulus-Karapürçek Hattı'nda test sürüşüne başladık. Çevreci ve sürdürülebilir ulaşım çözümleri ile Ankara'mızı geleceğe taşıyacağız." dedi.

Şu an itibarıyla 25 metrelik dizel otobüs, mevcut yol hattında test ediliyor ve yakında elektrikli model de test edilecek. Proje tamamlandığında ise ayrılmış yol kesimlerinde metrobüs hattı işleyecek. İlk etapta 200 bin yolcuyla hizmete başlayacak e-BRT projesinin 2035 yılında 300 bin Başkentliye hizmet vereceği öngörülürken, projenin güzergahı da Yenikent Merkez, Ayaş Yolu, İstanbul Yolu, Yenimahalle Kavşağı, Ulus ve Karapürçek Mahallesi olarak belirlendi.

ANKARA'DA METROBÜS DÖNEMİ BAŞLIYOR: TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLADI!

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nda gerçekleştirilen test sürüşlerine ilişkin heyecan verici açıklamalarda bulundu. EGO Genel Müdür Yardımcısı Taylan Engin, yapılan testler hakkında detaylı bilgi vererek, projenin gel

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nda gerçekleştirilen test sürüşlerine ilişkin heyecan verici açıklamalarda bulundu. EGO Genel Müdür Yardımcısı Taylan Engin, yapılan testler hakkında detaylı bilgi vererek, projenin gelecekteki vaatlerini paylaştı.

Engin, yapılan açıklamada, 25 metre uzunluğundaki mevcut dizel otobüslerin test edildiğini belirtti. Projenin tasarımında elektrikli bir sistem öngörüldüğünü ancak şu anki aşamada aracı ve kapasitesini test etmek adına dizel modelin kullanıldığını ifade etti. Projenin tamamlanmasıyla Karapürçek'e kadar ayrılmış bir yol şeridinde elektrikli e-BRT (Bus Rapid Transit) sisteminin kullanılacağını vurguladı.

Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nın yolcu kapasitesinin yüksek olacağını ve teknolojik donanımının güncellenmiş olduğunu belirten Engin, projenin şu anki aşamasında aracın yolcularla test edilerek, geri bildirimlerin alındığını söyledi. Bu adımın Ankara'ya yüksek kapasiteli bir taşıma hizmeti kazandıracağına olan inancını dile getirdi.

Elektrikli otobüslerin çalışacağı e-BRT hattında kullanılacak araç filosunun başlangıçta 25-36 metre uzunluğunda, lastik tekerlekli tramvay modeli diye tabir edilen elektrikli otobüslerden oluşacağını belirtti. Bu otobüslerin demiryolu tasarım standartlarına, tren kontrol sistemine ve yüksek sürüş konforuna sahip olacağını ifade etti. Ayrıca, sıfır emisyonlu, yüksek manevra kabiliyetine sahip, katener hattına ihtiyaç duymayan ve akıllı güç yönetimi teknolojisiyle donatılmış olan araçların, yüksek kapasiteli batarya sistemleriyle başlangıç ve son duraklarda tesis edilecek şarj ünitelerinde 12 dakikada şarjını tamamlayacağını belirtti.

 

Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nın yolcu kapasitesinin yüksek olacağını ve teknolojik donanımının güncellenmiş olduğunu belirten Engin, projenin şu anki aşamasında aracın yolcularla test edilerek, geri bildirimlerin alındığını söyledi. Bu adımın