Almanya, Deutsche Bahn için 2029'a kadar uzun mesafede yüzde 70 zamanında varış hedefliyor

Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder, Deutsche Bahn için 2029'a kadar uzun mesafede en az yüzde 70 zamanında varış ve geniş altyapı ile dijitalleşme yatırımlarını açıkladı.

Yayın Tarihi: 22.09.2025 13:09
Güncelleme Tarihi: 22.09.2025 13:09

Almanya, Deutsche Bahn için 2029'a kadar uzun mesafede yüzde 70 zamanında varış hedefliyor

Ulaştırma Bakanlığı yeni demir yolu stratejisini açıkladı

Almanya Ulaştırma Bakanlığı, başkent Berlin'de yaptığı açıklamada Alman Demir Yolları'nın (Deutsche Bahn) uzun mesafe taşımacılığında 2029'a kadar en az yüzde 70 zamanında varış oranına ulaşmasının hedeflendiğini bildirdi. Bakan Patrick Schnieder hedefi, demir yollarının mevcut durumu göz önünde bulundurularak gerçekçi olarak nitelendirdi.

Hedefler ve zaman çizelgesi

Bakan Schnieder, orta vadede uzun mesafe taşımacılığında zamanında varış oranının yüzde 80, uzun vadede ise yüzde 90 hedeflendiğini belirtti. Şehir içi ulaşımda ise hedeflenen oranın yüzde 90'ın üzerinde olması gerektiği vurgulandı. Schnieder, trenlerin zamanında varması için iyileştirmelerin bir gecede gerçekleşmeyeceğini, sabır ve uzun vadeli yaklaşım gerektiğini ifade etti.

Finansman ve öncelikli yatırımlar

Bakanlığın stratejisine göre, hükümet demir yolu ağının modernizasyonunu desteklemek üzere 500 milyar avroluk altyapı özel fonundan sağlanan kaynakları kullanmayı planlıyor. Strateji kapsamında 2029'a kadar sadece dijitalleşmeye 10 milyar avro yatırım yapılacağı belirtildi. Ayrıca altyapıyı modernleştirmek için toplam 166 milyar avro harcanması planlanıyor; bu yatırımların 2025-2029 yılları arasında yılda yaklaşık 33 milyar avro olarak eşit dağıtılması öngörülüyor.

İşletme sürdürülebilirliği ve hizmet kalitesi

Stratejide Deutsche Bahn'ın uzun mesafe ve bölgesel ulaşım bölümlerinin en geç 2028 sonuna kadar, yük taşımacılığının ise 2026'ya kadar kalıcı kâr etmesinin sağlanacağı hedefi yer alıyor. Tren istasyonlarının yolcular için daha güvenli, temiz ve konforlu hale getirilmesi de öncelikler arasında sayıldı. Bakanlığın açıklamasında, müşterilerin demir yolu hizmetlerine güvenebilmesi, iyi bilgilendirilmesi ve seyahat ederken rahat hissetmesinin önemine değinildi.

Yönetim değişikliği

Metinde ayrıca, Deutsche Bahn'ın iştiraki DB Regio'nun Genel Müdürü Evelyn Palla'nın Alman Demir Yolları'nın yeni Genel Müdürü olarak atandığı bildirildi. Kurumun eski Genel Müdürü Richard Lutz ise, demir yollarında "artan güvenilirlik ve altyapı sorunları" nedeniyle geçen ay görevden alınmıştı.

Değerlendirme

Bakanlığın yeni stratejisi, hem altyapı hem de dijitalleşmeye eş zamanlı yatırım öngören kapsamlı bir yaklaşım sunuyor. Hedefler, mevcut sorunların iyileştirilmesi için kademeli ilerlemeyi ve finansman planlarının sürekliliğini temel alıyor. Uygulama safhasında, belirlenen yıl sonu hedeflerine ulaşılabilmesi için altyapı projelerinin zamanında tamamlanması, dijitalleşme uygulamalarının etkili işletilmesi ve işletme kârlılığının sağlanması kritik olacaktır.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı