|  
  |  
  |  
  |  
  |  
 
Ana Sayfa
  |  
Dosyalar
  |  
Kara Kutu
  |  
Ekonomi
  |  
Spor
  |  
Kültür Sanat
  |  
Teknoloji
  |  
Diraksiyon
  |  
 
EKONOMI EKO-İŞ

King Paolo’dan doktor tavsiyeli ayakkabı

19 Ekim 2009 /
“Ayak sağlığını dikkate alarak üretim yapıyoruz ve kaliteden kesinlikle taviz vermiyoruz.”

Ayakkabı sektörünün iddialı markalarından King Paolo, ciddi bir ARGE çalışmasıyla ürettiği ayakkabıları ile farklı ihtiyaçlara cevap veriyor. Hava sirkülasyonlu özelliği ile ‘klimalı ayakkabı’ sloganını kullanan şirket, insanların ayakkabılarıyla ilgili şikâyet ve ihtiyaçlarını dikkate alarak üretim yapıyor. King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, sağlıklı ayakkabı koleksiyonunu sürekli genişlettiklerini belirterek şimdi de hamileler ve şeker hastaları için özel üretime başladıklarını söylüyor. Bugüne kadar bayiler aracılığı ile müşteriye ulaşan King Paolo, ilk mağazasını Bayrampaşa’daki Forum İstanbul alışveriş merkezinde açıyor.

-Ayakkabı sektörünün durumu nedir?

Sektör, krizden önce krize girmişti. Bunun sebebi, tam sanayileşmeyi sağlayamaması. Ufak atölyelerde işi devam ettirmeye kalkınca maliyet artıyor, kârlılık azalıyor. Kriz, bu sorunun üzerine tuz biber ekti. Sektördeki merdiven altı firmalar zamana ayak uyduramadı. Zaten dar olan sermaye daha da daraldı ve batan firma sayısı arttı. Bir yandan işsizlik artıyor ama ayakkabı sektöründe çalıştırabilecek vasıflı eleman bulamıyoruz. Vasıfsız elemana da iş beğendiremiyoruz.

-Son krizden nasıl etkilendi sektör?

Krize mukavemette firmaların finansal pozisyonları çok önemli. Birçok sektörde patronlar banka kredisi alıp personel maaşı ödemeye çalışıyor. Biz ise yıllardır krediyle çalışmadan, piyasanın bize tanıdığı kredi ile büyüdük ve sonuçları olumlu oldu. Bu kriz ortamında işini iyi yapan, kendi sermayesiyle iş yapanlar yoluna devam etti, hatta daha da büyüdü.

-Sektörde Çin kaynaklı bir sıkıntı var mı?

Bu bir rüzgârdı ve belli bir süre sıkıntı oldu. Özellikle tekstil ve ayakkabı sektörü Çin’den olumsuz etkilendi. Biz hep şunu söyledik. Firmalar duruşlarını belli etmeli. Siz kaliteli bir ürün üretiyorsanız, fiyat rekabeti yapacağım diye kaliteyi aşağıya çekerseniz rekabet edemezsiniz. Biz fiyatları düşürdük ama kaliteyi düşürmedik. Çin sektörün üretme şevkini kırdı belki ama biz kaliteyi düşürmeden o krizi aşmayı başardık. Çin’e ayak uydurmaya çalışan firmalar oldu ve bu yüzden bir kan kaybı yaşandı. Şu an Çin’in etkisi ciddi şekilde azaldı. Bunun sebebi üreticinin becerisi değil, tüketicinin tercihidir. Tüketici kalitesiz ürüne doydu.

-King Paolo’nun geçmişinden bahseder misiniz?

Bizim 12 yıllık bir marka geçmişimiz var. King Paolo öncelikle bizim ihracat markamızdı. Daha sonra iç piyasadan da talep gelince iç piyasada da tanınmaya başladık. Yurt dışı, üretimimizin yüzde 20’sini oluşturuyor. Ayakkabıda dünya markaları çıkaran İngiltere’ye kendi markamızla ihracat yapıyoruz. İngiltere’nin en büyük mağazalar zincirinde satılıyor ürünlerimiz.

-King Paolo diğerlerinden farklı olarak üreticiye ne vadediyor?

İlk kuruluş aşamasında erkek ayakkabısıyla başladık. 7 yıl evvel ‘klimalı ayakkabı’ sloganıyla içinde hava sirkülasyonu olan, üniversitede testleri yapılmış ve doktor tavsiyeli bir ürün tasarladık. Ayakkabıda yenilik yapmak kolay değil. Bunu tüketiciye kabul ettirmek daha zor. Bu ürünün üretim bandını yaptırmak, sistemini kurdurmak için bile ciddi emek verdik. Bunun için ciddi yatırım yaptık. Buna rağmen ilk anda ilgi görmedi. Biraz şevkimiz kırıldı ama biz buna inandık. Fatih Üniversitesi ile ortak çalıştık. 30 kişiye giydirerek denemeler yaptık. Tüketicinin görüşlerini aldık. Sürekli yenilik yaptığımız ürünlerimize ciddi teveccüh oldu.

-Klimalı ayakkabının özellikleri neler?

Klimalı ayakkabı sürecinde ayak sağlığı ile ilgili bilgi birikimimiz çok genişledi. Ayaktaki üşüme ve terlemenin, nemin dışarıya atılmamasından kaynaklandığını öğrendik. Bizim ürünlerimizdeki hava sirkülâsyonu ile ayağınız nemlenmiyor ve dolayısıyla kışın üşümüyor. Klimalı ayakkabı, yazın terletmeyen, kışın da üşütmeyen ayakkabıdır. İşin özü, ayağın ayakkabı içinde havalandırılması ve kullanılan malzemenin hava sirkülâsyonu ve ayak yapısına uygun olmasıdır. Şeker hastalarında nem ve terden dolayı ayaklarda yaralar oluşuyor. Bunları tedavi etmek zor oluyor. Bunun üzerine de eğildik ve ona uygun ayakkabılar ürettik.

-Sadece erkek ayakkabıları mı üretiyorsunuz?

Dört yıldır bayan ayakkabısı da üretiyoruz. Hamileler için özel ayakkabı ürettik. Hamilelerin en önemli sorunu ayakların şişmesi ve ayakkabı içinde sıkıntıya yol açmasıdır. Ayak şişmesine karşı esneyebilen ürünler geliştirdik. İnsanların ayak ve ayakkabıları ile ilgili sorunlarını tespit edip şikâyetleri ve ihtiyaçları gözeterek üretim yapıyoruz. Biz sürekli veri topluyoruz. 4 bin 500 kişiden ayakkabılarla ilgili veri topladık, 400 kişinin ayak ölçümlerini yaptık. Bir veri tabanımız oluştu. ARGE ekibi, bu veriler üzerine ürün geliştiriyor.